فرآیندهای صنایع لاستیک و پلاستیک بسیار متنوع است و مواردی مانند تزریق پلاستیک، بلو مولدینگ، شکل‌دهی گرم، قالب‌گیری ضربه‌ای، وکیوم فرمینگ و غیره را شامل می‌شود. هایتما برای تمام این نوع فرایندها می‌تواند سیستم‌های خنک‌کاری مناسب پیشنهاد کند.

هنگامی که در مورد صنایع لاستیک و پلاستیک صحبت می‌شود، کنترل دقیق دمای فرآیند، از مسایل مهمی است که ضمن جلوگیری از تغییر خصوصیات مواد یا تغییر شکل قطعات، کیفیت محصول نهایی را نیز حفظ کند. چیلرهای هایتما با توجه به سیستم‌های کنترلی و آپشن‌های خاصی که جهت صنایع و فرآیندهای تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی در نظر گرفته شده‌اند، قابلیت کنترل دقیق دما و تامین پیوسته آب با دمای درخواستی را دارند.

یکی دیگر از مواردی که صنایع لاستیک و پلاستیک ممکن است مورد نیاز باشد، فشار بالای سیال است که این امکان نیز برای فشارهای ۵ بار و ۸ بار در چیلرهای هایتما وجود دارد.

ارایه چیلرهایی مجهز به سیستم فری کولینگ (Free Cooling) که در دماهای محیط پایین باعث کاهش مصرف انرژی تا ۴۵ درصد می‌شوند، برای کاربردهای دایم کار در صنایع لاستیک و پلاستیک توصیه می‌شوند. مزیت دیگر این گونه چیلرها، افزایش عمر چیلر و کمپرسورها با توجه به کاهش کار سالانه سیکل تبرید می‌باشد.

از دیگر قابلیت‌هایی که امکان ارایه آن در چیلرهای هایتما وجود دارد، بازیافت انرژی و تامین آب گرم با استفاده از حرارت خروجی از کندانسور در چیلرهای صنعتی است که موجبات کاهش مصرف انرژی در سایر فرایندهای تولید را امکان‌پذیر می‌نماید.